Monday, May 9, 2011

cinta itu indah

Assalamualaikum...w.b.t


setelah sekian lama panas terik di bumi johor ini, akhirnya hujan turun jua ke bumi yang indah lagi permai ini.
bersyukur kepada Allah, dalam kepanasan yang dikurniakan , kini tiba masa untuk berkeadaan sejuk..


bercerita tentang cinta..ana juga tidak memahami maksud sebenar cinta, kasih kah atau sayangkah..
cinta adalah anugerah yang telah dianugerahkan oleh Allah kepada setiap umat yang diciptakannya.


siapalah kita untuk memberi dan menerima cinta dari seorang insan jika kita belum bersedia untuk memberi komitmen dalam percintaan kepada yang ESA.


indahnya cinta kurniaan Ilahi bukan untuk dicemari. cinta sebelum pernikahan adalah tidak sepatutnya berlaku, tetapi semakin ramai yang terjebak. salah siapakah?


cinta mampu membuat manusia hilang pertimbangan, ramai yang mengambil jalan mudah dengan membunuh diri dan sebagainya. tidak sedarkah wahai muslimin dan muslimah akan cinta yang lebih Agung dan indah. DIA tidak pernah membuatkan kita kecewa.bahkan sentiasa disisi kita tanpa kita sedari.menghulurkan kasih tanpa berbelah bahagi walaupun kita sering tidak mengendahnya.


kembalilah kepada cinta yang lebih indah untuk menggapai sesuatu yang indah. perpisahan bukan pengakhiran. tetapi permulaan kepada kehidupan. bersiaplah untuk menjadi suami / isteri yang solehah kepada yang berhak kelak. cintailah cinta. cinta jangan lah dikejar seperti rama-rama kelak ianya akan hilang. tetapi peliharalah ibarat memelihara iman dan taqwa dalam diri.


muhasabah diri ke arah kebaikan. raihlah cinta abadi dan hakiki. berdoalah agar pasanganmu sepertimu. seorang suami/ isteri  yang baik pasti akan hadir apabila Allah yakin bahwa kamu telah siap untuk memikul tanggungjawab.


cinta perlu dihias dan ditadbir bukan hanya dipinggirkan dengan lafaz.

No comments:

Post a Comment