Monday, May 2, 2011

riwayat hidup

assalamualaikum w.b.t


salam 1 malaysia..hehe..rasanya lama dah xupdate blog nieyh..almaklum la bru hbes praktikal atau lebih dikenali sebagai latihan industri (li) di kalangan pelajar poli. sedar tak sedar da 20 tahun aku bernafas di dunia kurniaan Allah ni...macam2 pengalaman suka duka pernah aku lalui..ya..mungkin jalan hidup kita xsama...masing-masing ada jalan cerita mereka tersendiri begitulah juga aku...


aku dilahirkan pada 29 April 1991..di kelantan...aku anak jati kelantan larh kiranya walaupun aku dibesarkan di bandaraya johor bahru...tp masa umur aku 4tahun, kami sekeluarga pindah ke kelantan...rumah aku terletak jauh di kawasan bukit...jauh dari orang,..yang aku knal confirm la jiran aku jew....masa kecik-kecik aku ni nakal sket...almaklum kawasan rumahku itu ada bdak2 laki2 je..so, dgn rambut pendek..kurus kering da same mcm lelaki la...hehe...n pling best bese kanak-kanak pempuan yg len men masak2 ak xde la kot..men power rangers lagi..tambahan plak ak xde adik pmpuan..angah lelaki...mostly apa yang angah main tu la permainan aku..sapa sangka kan..makin besar aku jadi pmpuan la..hehe...


masa year 2  aku pindah ke JB..ada masalah family..so masa ni aku mula bergiat dengan seni...masa seawal darjah 3 aku join kumpulan koir...sampai sakit2 tekak nyanyi,.haha...masa year 4 lak ak giler dgn alat music...tp pling terer men kerincing la..coz senang...masa year 5 da start masuk pertandingan nyanyi...tp still xleyh kalahkan membe ak si mieza..dy memg terer nyanyi...memg fuh..dgr memg mcm artis dah...disebabkan aku join bnde2 camni so aku awal2 lagi dah terdedah pada make up2 ni...ish3...sebab 2 bile da meningkat remaja ni aku xsuke make up..lebih suka kalau nature...


aku ni xla cntik sgt..cuma mewarisi kecantikan mak pada zaman mudanya...heheh,...tp mak famous xcam ak..ak ni xsuka menonjol2 sgt..tp ramai lak yg kenal aku..org kate ak ni sopan..sopan tang mana xtaw la..tp ak memg rapat ngn mak cik2..haha..sbb 2 kot xpenah agie kna reject ngn calon mertua tp selalu kna reject ngn calon suami..bese la kan..laki ni ego...kite tegur salah dy..mula la dy rase kna kongkong..padahal memg salah dy..tp ak gembira sgt2..walaupun ak clash ngn diowg tp diowg lak berterima kasih coz law xknal ak mesty diowg xhargai pasangan diowg da..coz sebenarnya couple ngn mane2 pmpuan pon sama jew...antara pndai bncang ke x je kot...


aku ni sebenarnya tak tahu sgt asal keturunan ak..yg aku tahu memg sebelah mak ada keturunan arab..arwah atok ak pon dulu memg tinggi lampai...tp aku ni terbantut lak tumbesarannya..nakal jew rasa..sebab 2 mata ak agak hazel dan bulu mata aku lentik..haha..(jgn marah) tp ada betolnya bile ak fikir2 balek kate exromate ak..ak ditakdirkan rabun supaya laki2 xjtuh cinta dgn lihat mata ak..ak akui kebanyakannya menyukai kerna mataku...


aku ni bukanlah sempurna mana pun..cntik pon tidaklah sgt..cuma selagi makhluk ciptaan Allah tu aku pasty setiap dari ciptaanNya adalah yang tercantik...aku bersyukur dijadikan serba kekurangan..kerna aku yakin jika dijadikan sempurna cantik..ak akan takbur dan bangga diri....semoga Allah sentiasa memeliharaku...insyaallah...

No comments:

Post a Comment