Monday, February 7, 2011

GADIS!!!

Hidup yang bermula dengan kisah hitam yang sangat memeritkan...
satu malam di mana telah berlakunye black out...
"ish..pak cik nak buat ape niey,janganlah...nape naik atas badan sye ni?"luah si gadis namun tidak dipedulikan oleh pak ciknya...
"shhh...bukan buat ape pon...rilex k...."dia mula mencumbui diri si gadis yang bru berusia 8 tahun itu..
"hey,kau buat ape 2"tiba-tiba si mak saudara yang tidur sekali dengan si gadis itu menyergah pak cik si gadis...
"mane ade ak buat pape...diam la ko" marah si pak cik.
"tu yang duduk atas tu apew?"jeling si mak cik..
bermula lah kisah si gadis,dia merasakan yang pak cik nya mula mengambil kesempatan terhadapnya. tambahan ibu si gadis sakit,terkena buatan orang...si gadis mula mendiamkan diri sehinggalah dia melarikan diri bersama ibunya yang masih sakit ke rumah atoknya sebelah ayahnya...


si gadis berpindah sekolah selepas itu,ke johor bahru setelah dia berpindah ke kota bharu dengan ayahnya...semakin dewasa semakin dia merasa ingin menjadi jahat...sehinggalah titik sejarah hitamnya bermula apabila dia terlalu dengan teman lelakinya. yang paling menyedihkan, dia tidak rela dengan semua itu...namun siapa yang peduli...hendak diberitahu pada kedua ibu bapanya takot dimarahi.

dia mula membesar dengan perasaan yang sangat mendukacitakan itu, nasib semakin malang apabila kekasihnya meninggalkan dirinya....nasibnya baik apabila dia terpilih untuk menyertai PLKN...disitulah dia mula mengenal erti hidup yang sebenar...mula memakai tudung...walaupun tidak berapa sempurna namun,sekurangnya dia cuba untuk berubah..di situlah dia mengenal erti sahabat sejati, di mana semuanya sanggup membimbing dia yang telah hanyut.

dia amat bertuah, diberi peluang untik berubah dan memperbaiki kesalahan sendiri...setelah keluar dari PLKN, dia tidak lagi berkawan dengan budak-budak nakal,dia mula mendalami ilmu agama....
si gadis mulai dewasa, dia melanjutkan pelajaran ke sebuah IPTA...pada mulanya dia tidak mahu kes ana tapi atas desakan kelurganya,dia akur.

sekali lagi ALLAH amat menyayanginya. dia telah menyertai satu jawatankuasa di mana semuanya berkhidmat untk rumah ALLAH...di sana dia telah berkenalan dengan ramai sahabat-sahabat baru...dalam diam,tanpa disedarinya, dia mula menyimpan perasaan terhadap salah seorang ajk di situ..

tapi kerana kekurangan yang dimiliknya,dia tidak berani menyatakan apa yang terbuku di hatinya.masakan seorang lelaki yang bertaqwa akan menerima dia yang serba kekurangan itu....dia mula merasakan yang dirinya tidak layak untuk sesiapa pun..
penah dia cuba untuk meluahkannya namun takot akan dicemuh oleh si lelaki...

namun dia sedar  bahwa gadis yang tidak suci tidak layak untuk lelaki yang baik seperti si dia...
hingga sekarang,dia amat membenci gadis2 yang merelakan dirinya disentuh berulang kali...
pada dirinya, dia tidak mahu ada lagi gadis senasib dengannya

2 comments: