Monday, April 2, 2012

== Cinta terindah ==

Assalamualaikum wbt.


Korang semua ape khabar?? mesti adew yg shat n yg xberapa shat..contohnya macam aku... Actually, aku tak tahu ape punca aku demam ni..."demam rindu" wah anehnya rasa... rindu dekat sape kalau na rindu tu??
semua tu fikiran aku belum tentu dapat jawab, cuma perasaan sedikit merapu...


Kerja yang bertimbun membuatkan tekanan jiwa perasaan yang teramat sangat sejak akhir-akhir ni..kadang-kala mood aku terlampau elok, dan kadangkala..macam halilintar yang memecah bumi...ops..metafora yang terlampau di situ...okey,,! pengalaman presentation final projek yang ntah pape wat kan aku agak kecewa sjak akhir-akhir ni..pape pon aku ucapkan tahniah kat diri aku sendiri n kwn2 yg da berusaha bertungkus lumus siapkan final projek tu. At least usaha sndiri walaupun xdpat na masuk sampai inovasi yg sistem grand2 tu... at least kepuasan tu adew... bleyh la jgak bgge walaupon xbrape jdi... At least function coding tu aq taw..haha..bukan na band sape2,, tp aku merasakan ketidak adilan,, kerana ramai yg terpakse repeat semester walaupun usaha sendiri tp orang lain amek kesempatan... Fikir-fikirkanla...


macam-macam ragam manusia ni da aku jumpa..gara-gara final projek..yang selfish, yang bermusuhan... time ni la bru nampk erti setiakawan n erti persahabatan sebenar..masing-masing mula mempamerkan diri sendiri... semua orang banyak kerja n tekanan yang melampau... termasuklah aku... aku pon bukan seorang kawan yang "baik" sesungguhnya aku pon manusia yang lemah..banyak sgt2 wat salah... n pengalaman tu mengajar utk matang.. pada yang bergelar sahabat...renungkanlah saat2 kita bersama dulu, saat2 suka duka bersama...kenapa hanya kerana final projek sanggup malukan kawan sendiri, selfish hinggakan tiada keperikemanusiaan... mana letaknya etika persabatanmetika professionalisma..?? tidakkah ingat kawan tu jgakla yang da byk menolongmu?? 


pengalaman yang terukir di semester 6, mengajar erti hidup... mengajar erti persaingan ... semua ni adalah pengalaman hidup yang terindah... ye,, satu jek keinginan aku... menghabiskan sisa-sisa terakhir berada di bumi PSMZA ni dgn indah...saat2 manis bersama-sama kawan2 kerana jalan kita belum tentu sama sahabat... liku-liku yang kita harungi juga belum tentu serupa... pasti jalan kita berbeza... ya... hari ini 4 April 2012...cuba hitungkan detik kita bersama sudah tidak smpai sebulan..n kita akan membawa haluan masing-masing....


Ukhwah yang makin lama makin renggang membuatkan hati aku sedih sebenarnya... adakah faktor kesibukan kita, ataukah ego kita yang tidak mampu utk mengungkapkan satu perkataan maaf itu? ego sgtkah hati n perasaan kita ini sahabat??








sungguh aku rindu



No comments:

Post a Comment